
Ένα φεστιβάλ που είχε «ανάγκη» η αγορά του καφέ
Η αγορά το χρειαζόταν και η FORUM A.E. το πραγματοποίησε. Σήμερα το Athens Coffee Festival είναι το σημείο αναφοράς όλου του κλάδου της καφεστίασης και των αναρίθμητων fans του καφέ.
Από την εποχή που μονοπωλούσε ο τούρκικος καφές (ο οποίος μετονομάστηκε σε ελληνικό την δεκαετία του ’60) μέχρι σήμερα που προελαύνει ολοένα και πιο δυναμικά ο espresso, ο Έλληνας διατηρεί μία σχέση αγάπης με τον καφέ. Μία αγάπη που όχι μόνο πέρασε με επιτυχία το τεστ του χρόνου αλλά συνεχώς δυναμώνει. Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι κατά την περίοδο της μεγάλης οικονομικής κρίσης αυξήθηκαν οι επιχειρήσεις που σχετίζονται με το πλέον διαδεδομένο ρόφημα.
Η τάση αυτή σε συνδυασμό με την παράλληλη αύξηση των καταναλωτών που βγάζουν έναν μικρό barista και στο σπίτι τους, αφού κατέστησαν επιτακτική την ανάγκη μιας διοργάνωσης όπως το ATHENS COFFEE FESTIVAL, σε ελάχιστο χρονικό διάστημα το έβαλαν στο πάνθεο των κορυφαίων φεστιβάλ της χώρας.
Από το 2015, οπότε και πραγματοποιήθηκε το 1ο ATHENS COFFEE FESTIVAL, δίνεται η ευκαιρία μεγάλα ελληνικά αλλά και διεθνή coffee brands να παρουσιάσουν προϊόντα και υπηρεσίες σε επαγγελματίες που αναζητούν την αναβάθμιση του προϊόντος που παρέχει η επιχείρηση τους αλλά και καταναλωτές που επιθυμούν μία νέα διαφορετική εμπειρία καφέ είτε σε ένα μαγαζί είτε στο σπίτι τους.


Ο καφές στην Ελλάδα
Ο καφές είναι το πρώτο σε κατανάλωση ρόφηµα στον δυτικό κόσµο µετά το νερό µεταξύ όλων των -αλκοολούχων και µη- ποτών! Και η εγχώρια αγορά λοιπόν, χρόνο με τον χρόνο έχει να επιδείξει μία σημαντική άνοδο ως προς την ποσότητα που καταναλώνεται αλλά και μία σπουδαία βελτίωση όσον αφορά ποιότητα του καφέ που φτάνει στον τελικό καταναλωτή. Πάμε να δούμε κάποια στοιχεία αναλυτικά που επιβεβαιώνουν τα παραπάνω:
Η επικράτηση του 3ου κύματος καφέ
Τα τελευταία χρόνια στον κλάδο του καφέ κυριαρχεί το τρίτο κύμα. Στο τρίτο κύμα ουσιαστικά η διαχείριση του καφέ γίνεται από εξειδικευμένους barista. Η πρώτη ύλη (ωμός κόκκος) εισάγεται απευθείας από τις φάρμες παραγωγής και ο καφές πλέον φτάνει στο φλιτζάνι φρεσκοκαβουρδισμένος και όχι εισαγόμενος. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του τρίτου κύματος καφέ είναι ότι οι καταναλωτές επιλέγουν κυρίως μικρά, ανεξάρτητα καφέ που μπορούν να τους ενημερώσουν με ακρίβεια πώς και πού καλλιεργήθηκαν τα φυτά του καφέ, ποιος έψησε τους κόκκους και πότε. Επίσης, ο καφές είναι ακριβώς αλεσμένος για να ταιριάζει με τη μέθοδο εκχύλισης που αναδεικνύει τις καλύτερες ιδιότητες του κάθε κόκκου.


Το 4ο κύμα είναι εδώ…
Οι καταναλωτές του… τέταρτου κύματος ξέρουν -έχουν δηλαδή πλέον τις απαραίτητες εμπειρίες και γνώσεις- για το τι καφέ να επιλέξουν και μπορούν και να κρίνουν τι τους αρέσει περισσότερο. Ο καταναλωτής όχι μόνο ενδιαφέρεται για το πού έχει καλλιεργηθεί ο καφές, αλλά είναι πλέον ενημερωμένος και για τις μεθόδους καλλιέργειας και επιλέγει τον καφέ που θα πιεί και με βάση αυτό. Το τέταρτο κύμα χαρακτηρίζεται από την προσέγγιση βραδύτερων μεθόδων εκχύλισης, που αναδεικνύουν τις λεπτότητες της γεύσης, ενώ η συμβολή του barista είναι όχι μόνο σημαντική αλλά καίρια στη δημιουργία ενός ποιοτικού ροφήματος. Και επίσης, πλέον μπαίνει στη φιλοσοφία να εντάξει στην καθημερινότητά του και άλλους καφέδες εκτός του espresso, καθώς με τόσες διαφορετικές ποικιλίες και τρόπους επεξεργασίας που πλέον υπάρχουν, του δίνεται η πολυτέλεια να βρίσκει πολύπλοκες ιδιαίτερες και πάνω από όλα γευστικές επιλογές.